Een `blood red moon´ en een red hop on hop off bus - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Aaf en Annemarieke Koelewijn - WaarBenJij.nu Een `blood red moon´ en een red hop on hop off bus - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Aaf en Annemarieke Koelewijn - WaarBenJij.nu

Een `blood red moon´ en een red hop on hop off bus

Door: Annemarieke

Blijf op de hoogte en volg Aaf en Annemarieke

08 Oktober 2014 | Australië, Cottesloe

Laat ik met het natuurverschijnsel van vanavond, woensdag 8 oktober beginnen, een maansverduistering waarbij de zon aarde en maan in een lijn staan, dat levert prachtige plaatjes op van een bloedrode maan! Een bijzonder einde van een mooie dag. En een goed einde van onze eerste week hier. Mama voelt zich inmiddels helemaal thuis, ze krijgt weer praatjes en heeft zich twee gemakkelijke stoelen en een tafeltje toegeëigend. Daar legt ze haar moede voeten op als het nodig is.
Terug naar vandaag: om Elly´s verjaardag nog een keer over te doen, werden we rond lunchtijd verwacht in het plaatsje Cottesloe in Indiana, een iconisch West Australisch orientatiepunt aan de Indische Oceaan, witte stranden, goede surfgolven en een restaurant waar je vanaf alle tafels uitzicht hebt op de Indische Oceaan. Elly´s broer Gerard, schoonzus Karin en dochter Caitlin waren ook van de partij, zo konden wij ook met hen kennismaken! Om de integratie in Australie te bevorderen, hadden ze als verrassing een ´easy to go grill´ als kado meegebracht. Als je hier niet BBQ´t hoor je er niet bij namelijk.
Nu we het toch over eten hebben, het was weer zalig, net als alle maaltijden die we hier inmiddels hebben genuttigd. Volgende keer neem ik Fish & Chips, lekker en hoezo Engels! Om al dat lekkere eten te verwerken hebben we ook wat beweging nodig dus een tochtje met z´n drieën, mama op papa´s electrische fiets (die Elly hier gebruikt om naar haar werk te gaan), ik op mijn rode leenfietsje en Elly op haar vouwfietsje..... en door........ Ons doel is het Art Centre in Fremantle waar een exposite van zeefdrukken is, er zitten een paar bijzondere bij. Elly vindt hier haar verjaarskadootje van mama: een opengedraaid sardineblikje met daarin een schilderijtje van Australische vis: een snapper. Ja, zegt mama, "en het is kunst", hilariteit natuurlijk. Maar het blijft niet bij dit fietstochtje Elly en ik doorkruisen het kustgebied en maken ook nog een wandeling langs de oceaan, en tijdens het `whalewatchen` watchen we ook een goedgevormde homo sapiens van het mannelijke geslacht in zijn Adamskostuum, helemaal niet verkeerd hoor!
Als afwisseling ook nog een dagje Perth verkend samen met mama en wat is dan het meest aangewezen vervoermiddel? Precies, de ouderwetse rode Engelse hop on hop off bus. Dit is trouwens niet zonder gevaar want mama moest regelmatig wegduiken voor overhangende takken en om te fotograferen in zo´n wiebelbus is ook een kunst op zich: op al mijn foto´s is het kalende kruin van een medepassagier te zien. Dat wordt photoshoppen. In Kings Garden stappen we uit, ik zie voor het eerst in mijn leven een gomboom en hier staan de `cangeroo paws` in het wild. Dick, die vandaag afspraken heeft in de stad wacht ons op en we lunchen in Fraser´s met een geweldig panorama uitzicht over de skyline van Perth. Daarna weer ´hop on the bus´ voor de rest van de tour. Wordt vervolgd.......

• 08 Oktober 2014 - 18:46

Helga:

Lieve Annemarieke en Aaf (mag ik Aaf zeggen?). Jullie beleven de reis van jullie leven. Benieuwd of jullie straks nog kunnen wennen in het Zaantje! Geweldig om al jullie avonturen mee te mogen beleven via jullie reisverslag.

Groeten van ons:

Helga en Maut

• 10 Oktober 2014 - 08:18

Femmina En Ko Graas:

Lieve Aaf en Annemarieke,

Fijn dat jullie zo genieten van Australie.
    Lijkt ons een prachtige ervaring.
    Veel plezier!

Groeten van Femmina en Ko

P.s. morgen gaan we Simon helpen met de kunst aan huis route.